هذا بیان للناس و هدی و موعظه للمتقین؛ این (قرآن)، بیانى براى همه مردم و هدایت و اندرزى براى پرهیزگاران است
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هذا بیان للناس
پایگاه تخصصی پژوهش‏های قرآن و حدیث
درباره من
تابدانجارسیددانش‌من،‌تابدانم‌همین‌که‌نادانم ****************************** من آن مـرغ سحـرخیـزم ریاض آفرینـش را، که فـریادم نسیـم صبـح را بیـدار می‌سازد، اگـرچه نخل بی‌بـرگم به عشق امیدها دارم، که آتش خار بی‌گل را گل بی‌خار می‌سازد
درباره وبلاگ

حافظا در کـنــج فـقـر و خـلـوت شبهای تـار تــا بــود وردت دعا و درس قــرآن غـم مـخور ******************************* خــداوند کــارســاز بـنـده‌نواز را از بــنِ جــان خاکـســارانـه سـپـاس می‌گویم کــه توفیق گام‌زدن‌درآستان‌ثقلین‌رابرمن‌ارزانی ‌‌داشت. طـی سال‌هایی که توفیق‌ خدمت به ‌ثقلین رفیق من بوده، مقالات و مقولاتی چـنـد را در حدیـث‌پژوهی و قـرآن‌پـژوهی به جـامـه خـامـه آراسته‌ام. این درگـاه، مـحلی بـرای نشراین نوشته‌هاست تابسان بال‌ملخی در آستان سلیمان، در اختیار تـشـنگان معارف ثقلین قرار گیرد. شاید جویندگان زلال کلام قـرآن و اهـل‌بـیـت را به کـار آید و مـرا نــیـز در زمره کسانی قـرار دهـد کــه مــشـمـول کـلام نـورانی «رحـم الله عـبداً احیا امـرنـا» هستـنـد؛ باشـد کــه در روزی کــه هــیــچ نــفــســی را، جـز عـملش، به کــار نــایـد، دســتـم را بـگـیـرنـد کـه بـه دسـتـگـیـری و شــفـــاعـــتـــشــــان نــیـــاز مــبــرم دارم ******************************* حافـظ اگر قدم زنی در ره خـانـدان به صـدق بـدرقـه رهـت شـود هـمـت شـحـنـه نـجـف
دوستان من
لینک‌های ویژه
ابزارهای مفید
تماس با ما
استخاره آنلاین با قرآن کریم


Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت

آمار بازدیدها


بازدید امروز: 12
بازدید دیروز: 15
کل بازدیدها: 165196

مباهله جلوه‌ای از حضور حضرت زهرا (س) در عرصه سیاست است.

خبرگزاری شبستان: روز مباهله یکی از روزهای به یادماندنی در تاریخ اعتقادی و مذهبی شیعه است که در این روز عده‌ای از مسیحیان نجران به دین اسلام روی می‌آورند، درباره این روز بین شیعه و سنی اتفاق نظر وجود دارد و روایات زیادی در منابع مربوط به این دوفرقه وجود دارد. برای درک بهتر چرایی نام این روز و وقایعی که در آن رخ داده و نیز جایگاه فاطمه زهرا (س) در آیه مباهله، گفتگویی را با دکتر نوروز امینی، دانشجوی دکتری دانشگاه تربیت مدرس و استاد دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم انجام داده‌ایم که مشروح آن را می‌خوانید.

مباهله یعنی چه؟مباهله به معنای لعن و نفرین کردن است.

روز مباهله چه روزی است؟ جریان مباهله رسول الله (ص) چگونه بوده است؟ در تاریخ اسلام آورده‌اند که از این قرار بوده است که عده‌ای از مسیحیان نجران خدمت رسول ا.. می‌رسند و پیامبر آنها را به اسلام دعوت می‌کنند اما آنها در ایمان آوردنشان شک می‌کنند. پیامبر همه راهها را برای ایمان آوردن آنها به کار میگیرد و آنها راضی نمی‌شوند و در آخر به آنها می‌فرماید که اگر شک دارید که من رسول خدا هستم، بیایید مباهله کنیم به این صورت که شما عزیزترین کسان و من هم عزیزانم را می‌آورم و به منطقه دوری برویم و از خداوند بخواهیم هر کدام از ما دو گروه که دروغ می‌گوید مورد لعن و نفرین و عذاب خداوند قرار بگیرد و مسیحیان از این پیشنهاد خوششان می‌آید و می‌گویند این مورد برای اثبات حقانیت خوب است.

متن کامل این مصاحبه را از اینجا می‌توانید دریافت کنید.



[ پنج شنبه 92/10/19 ] [ 10:14 عصر ] [ نوروز امینی ] [ دیدگاه شما ]

بسم الله الرحمن الرحیم

شاید کمی نگارش این سطور با تاخیر انجام می‌شود؛ چرا که ماجرا به نمایشگاه کتاب امسال مربوط است، در حالی که اکنون بیش از دو ماه از آن گذشته است. اما مشغله‌های فراوان و مأموریت‌های پی‌درپی باعث شد تا  فرصتی برای نگارش این مطلب دست ندهد. به هر حال به حکم اینکه «ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است»‍، و نیز برای اینکه به وعده‌ای که به آقای سبحان عبدالهی داده بودم جامه عمل بپوشانم، لازم دیدم این سطور را بنگارم.

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 92/4/23 ] [ 1:19 عصر ] [ نوروز امینی ] [ دیدگاه شما ]
جلسات مهدویت
عضو هیئت علمی دانشکده علوم قرآنی خوی گفت: تبیین معقول و منطقی دیدگاه ائمه اطهار و تمسک به قرآن و اهل‌بیت (علیهم السلام) از مهمترین راه های مقابله با توطئه‌های غرب علیه شیعیان است.

ادامه مطلب...

[ شنبه 91/10/23 ] [ 9:22 عصر ] [ نوروز امینی ] [ دیدگاه شما ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.

mouse code

کد ماوس